COBI Stavebnica AF Bell-Boeing V-22 Osprey (First Flight Edition) (COBI-5835) | Muničák
COBI Stavebnica AF Bell-Boeing V-22 Osprey (First Flight Edition) (COBI-5835)

COBI Stavebnica AF Bell-Boeing V-22 Osprey (First Flight Edition) (COBI-5835)

Kód tovaru: 262398,19 89.00 €
COBI
Cena platí výhradne pri nákupe v eshope Muničák.sk a môže sa odlišovať od cien v kamenných predajniach.
doprava zadarmo v rámci slovenska
TABUĽKA DOSTUPNOSTI
Centrálny sklad Bratislava VIVO Bratislava NIVY Košice AUPARK
skladom malé množstvo ikonka skladom malé množstvo ikonka skladom malé množstvo ikonka skladom malé množstvo ikonka
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
skladom SKLADOM skladom malé množstvo SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO NA OBJEDNÁVKU NA OBJEDNÁVKU nie je skladom VYPREDANÉ

Stavebnica prototypu amerického viacúčelového konvertoplánu vo farbách spoločnosti Bell Boeing. Zostavený model má otváracie dvere na nastupovanie posádky, sklopnú nákladnú rampu, nastaviteľné riadiace plochy a otočné motorové gondoly. Lietadlo môže pri štartovej konfigurácii stáť na vlastnom podvozku alebo ho môžete bezpečne uložiť do pribaleného stojana s popisom. Súčasťou sú dve figúrky založené na postavách skutočných testovacích pilotov spoločnosti Bell. Stavebnica sa vyrába na základe oficiálnej licencie spoločnosti Bell Helicopter.

Počet kociek: 1136 ks
Hmotnosť balenia: 1400 g
Mierka: 1:48
Počet figúrok: 2 ks
Rozmer krabice (balenie): 45 x 32 x 9 cm
Rozmery po zostavení: 50 x 39 x 15 cm
Odporúčaný vek: 9+
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Kolekcia: Armed Forces
Obsahuje svetielkujúce kocky: Nie
Materiál: Plast

Zaujímavosti:
» Po neúspešnej operácii na oslobodenie rukojemníkov Eagle Claw v roku 1980 stanovilo veliteľstvo americkej námornej pechoty požiadavky na nové lietadlo, ktoré by kombinovalo výhody vrtuľníka a konvenčného lietadla s vysokou balistickou ochranou.
» V nasledujúcom roku dve veľké americké spoločnosti Boeing a Bell spojili svoje sily a začali spolupracovať na programe s názvom JVX.
» Vznikol tak prvý a jedinečný stroj, ktorý spájal výhody vertikálneho vzletu a pristátia s dlhým doletom.
» Prvý prototyp bol postavený rýchlo, ale počas testovania sa prejavilo mnoho nedostatkov a lietadlo sa muselo opakovane prestavovať. Žiadny inžinier nemal skúsenosti s konštrukciou lietadla s otáčajúcimi sa rotormi a všetko sa stavalo od nuly.
» Prvý úspešný let sa uskutočnil 19. marca 1989 a krátko nato sa začala sériová výroba, ktorá prebieha dodnes.
» Veľkou výhodou konvertoplánu V-22 je jeho skladateľnosť, keďže krídla a listy vrtule sa dajú zložiť rovnobežne s trupom za 90 sekúnd a je to fascinujúce divadlo.
» Lietadlo V-22 je mimoriadne náročné na pilotovanie a bolo zaznamenaných viac ako 11 havárií, pri ktorých zahynulo 30 ľudí. Z tohto dôvodu kabriolet nesmie prepravovať prezidenta Spojených štátov, členov vlády a osoby dôležité pre chod štátu.
» Výrobné náklady na jeden stroj sú približne 55 834 000 €.
» Výroba konvertibilných lietadel stále pokračuje a doteraz sa ich vyrobilo viac ako 400.

Technické parametre originálu
Rozmery: rozpätie 14 m, dĺžka 17,5 m, výška 6,73 m
Priemer rotora: 11,6 m
Vzletová hmotnosť: 21 500 kg (max. 27 400 kg)
Pohonná jednotka: 2x turbohriadeľový motor Rolls-Royce T406, každý s výkonom 4 590 kW
Maximálna rýchlosť: 508 km/h
Dojazd: 1 628 km
Maximálna letová hladina: 7 925 m
Rýchlosť stúpania: 16,2 m/s
Posádka:
Kapacita: 32 vojakov alebo 9 070 kg nákladu