Centrálny sklad | Bratislava VIVO | Bratislava NIVY | Košice AUPARK |
---|---|---|---|
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
SKLADOM
SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO
NA OBJEDNÁVKU
VYPREDANÉ
|
Stavebnica prototypu amerického viacúčelového konvertoplánu vo farbách spoločnosti Bell Boeing. Zostavený model má otváracie dvere na nastupovanie posádky, sklopnú nákladnú rampu, nastaviteľné riadiace plochy a otočné motorové gondoly. Lietadlo môže pri štartovej konfigurácii stáť na vlastnom podvozku alebo ho môžete bezpečne uložiť do pribaleného stojana s popisom. Súčasťou sú dve figúrky založené na postavách skutočných testovacích pilotov spoločnosti Bell. Stavebnica sa vyrába na základe oficiálnej licencie spoločnosti Bell Helicopter.
Počet kociek: 1136 ks
Hmotnosť balenia: 1400 g
Mierka: 1:48
Počet figúrok: 2 ks
Rozmer krabice (balenie): 45 x 32 x 9 cm
Rozmery po zostavení: 50 x 39 x 15 cm
Odporúčaný vek: 9+
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Kolekcia: Armed Forces
Obsahuje svetielkujúce kocky: Nie
Materiál: Plast
Zaujímavosti:
» Po neúspešnej operácii na oslobodenie rukojemníkov Eagle Claw v roku 1980 stanovilo veliteľstvo americkej námornej pechoty požiadavky na nové lietadlo, ktoré by kombinovalo výhody vrtuľníka a konvenčného lietadla s vysokou balistickou ochranou.
» V nasledujúcom roku dve veľké americké spoločnosti Boeing a Bell spojili svoje sily a začali spolupracovať na programe s názvom JVX.
» Vznikol tak prvý a jedinečný stroj, ktorý spájal výhody vertikálneho vzletu a pristátia s dlhým doletom.
» Prvý prototyp bol postavený rýchlo, ale počas testovania sa prejavilo mnoho nedostatkov a lietadlo sa muselo opakovane prestavovať. Žiadny inžinier nemal skúsenosti s konštrukciou lietadla s otáčajúcimi sa rotormi a všetko sa stavalo od nuly.
» Prvý úspešný let sa uskutočnil 19. marca 1989 a krátko nato sa začala sériová výroba, ktorá prebieha dodnes.
» Veľkou výhodou konvertoplánu V-22 je jeho skladateľnosť, keďže krídla a listy vrtule sa dajú zložiť rovnobežne s trupom za 90 sekúnd a je to fascinujúce divadlo.
» Lietadlo V-22 je mimoriadne náročné na pilotovanie a bolo zaznamenaných viac ako 11 havárií, pri ktorých zahynulo 30 ľudí. Z tohto dôvodu kabriolet nesmie prepravovať prezidenta Spojených štátov, členov vlády a osoby dôležité pre chod štátu.
» Výrobné náklady na jeden stroj sú približne 55 834 000 €.
» Výroba konvertibilných lietadel stále pokračuje a doteraz sa ich vyrobilo viac ako 400.
Technické parametre originálu
Rozmery: rozpätie 14 m, dĺžka 17,5 m, výška 6,73 m
Priemer rotora: 11,6 m
Vzletová hmotnosť: 21 500 kg (max. 27 400 kg)
Pohonná jednotka: 2x turbohriadeľový motor Rolls-Royce T406, každý s výkonom 4 590 kW
Maximálna rýchlosť: 508 km/h
Dojazd: 1 628 km
Maximálna letová hladina: 7 925 m
Rýchlosť stúpania: 16,2 m/s
Posádka: 3
Kapacita: 32 vojakov alebo 9 070 kg nákladu