COBI Stavebnica AF MiG-29 (East Germany) (COBI-5851) | Muničák
COBI Stavebnica AF MiG-29 (East Germany) (COBI-5851)

COBI Stavebnica AF MiG-29 (East Germany) (COBI-5851)

Kód tovaru: 262398,32 52.90 €
COBI
Cena platí výhradne pri nákupe v eshope Muničák.sk a môže sa odlišovať od cien v kamenných predajniach.
doprava zadarmo v rámci slovenska
TABUĽKA DOSTUPNOSTI
Centrálny sklad Bratislava VIVO Bratislava NIVY Košice AUPARK
skladom malé množstvo ikonka skladom malé množstvo ikonka skladom malé množstvo ikonka skladom malé množstvo ikonka
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
skladom SKLADOM skladom malé množstvo SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO NA OBJEDNÁVKU NA OBJEDNÁVKU nie je skladom VYPREDANÉ

Stavebnica stíhacieho lietadla Mikojan-Gurevič MIG-29 s kódovým označením NATO "FULCRUM" v kamufláži nemeckého letectva. Zostavený model má nastaviteľné riadiace plochy a otvárací kryt kokpitu. Vzhľadom na konštrukciu stavebnice nie sú podvozkové nohy zasúvacie, ale dajú sa ľahko vybrať. Súčasťou je horná polovica figúrky pilota, ktorý môže sedieť v kokpite. Model môže stáť na vlastnom podvozku alebo na stojane so štítkom.

Počet figúrok: 0 ks
Mierka: 1:48
Rozmery po zostavení: 23,5 x 35,5 x 11 cm
Rozmer krabice (balenie): 45 x 28 x 6 cm
Počet kociek: 545 ks
Hmotnosť balenia: 710 g
Odporúčaný vek: 8+
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Kolekcia: Armed Forces
Obsahuje svetielkujúce kocky: Nie
Materiál: Plast

Zaujímavosti:
» Požiadavky sovietskeho velenia z roku 1969 na nové lietadlo ako protiváhu amerických strojov boli také vysoké, že počas vývoja v 70. rokoch muselo Rusko program prerušiť kvôli extrémnym nákladom a rozdeliť ho na dve vetvy. Tak vznikla ľahká stíhačka MiG-29 a ťažší stroj Suchoj Su-27.
» MIG-29 z konštrukčnej kancelárie Mikojan-Gurevič prvýkrát vzlietol z podnikového letiska v Nižnom Novgorode 6. októbra 1977.
» Stíhačka bola vyvinutá ako protiváha amerických strojov F-15 Eagle a F/A-18 Hornet a jej výroba prebieha dodnes.
» Zaujímavosťou MiGu-29 je nepochybne tvar trupu, ktorý sa na celkovom vztlaku podieľa až 40 %.
» V čase svojho vzniku bol konkurentom, ktorý sa vyvážal do väčšiny krajín bývalej Varšavskej zmluvy.
» MiG-29 je okrem iného vybavený systémom IRTS na vyhľadávanie cieľov na základe tepelných signálov, ktorý je náchylný na rušenie, v čase svojho vzniku však bol obávaným zbraňovým systémom.
» Všetky krajiny, ktoré MiG-y prevádzkovali, mali jeden spoločný problém, a to chronický nedostatok kvalitných náhradných dielov. Zásobovanie náhradnými dielmi tak odrážalo hospodárske problémy celého východného bloku. 
» MiG-29 sa dodnes vyrába v Indii pod licenčným názvom BAEZ.
» Vlastníkom 21 MiGov sú USA, ktoré ich využívajú na bojový výcvik.
» Celkovo bolo vyrobených 14 rôznych verzií.
» Do dnešného dňa bolo vyrobených viac ako 1 600 kusov.
 
Technické parametre originálu
Rozmery: dĺžka trupu 17,32 m, rozpätie krídla 11,36 m, výška 4,73 m
Hmotnosť: (prázdny) 10 900 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 18 480 kg
Pohonná jednotka: 2 x dvojprúdový motor Klimov RD-33K, každý s ťahom 49,4 kN (86,4 kN s prídavným spaľovaním)
Maximálna rýchlosť: 2 445 km/h (Mach 2,3)
Akčný rádius: 700 km
Maximálny dolet: 1 430 km
Objem palivovej nádrže: 3 630 kg
Maximálna letová hladina: 18 013 m
Rýchlosť stúpania: 300 m/s
Posádka: 1 osoba
Výzbroj: Gryazev-Shipunof GSH-30-1 kanón kalibru 30 mm + 6 závesníkov pre rakety s hmotnosťou do 3 500 kg