Centrálny sklad | Bratislava VIVO | Bratislava NIVY | Košice AUPARK |
---|---|---|---|
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
SKLADOM
SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO
NA OBJEDNÁVKU
VYPREDANÉ
|
Stavebnica stíhacieho lietadla Mikojan-Gurevič MIG-29 s kódovým označením NATO "FULCRUM" v kamufláži nemeckého letectva. Zostavený model má nastaviteľné riadiace plochy a otvárací kryt kokpitu. Vzhľadom na konštrukciu stavebnice nie sú podvozkové nohy zasúvacie, ale dajú sa ľahko vybrať. Súčasťou je horná polovica figúrky pilota, ktorý môže sedieť v kokpite. Model môže stáť na vlastnom podvozku alebo na stojane so štítkom.
Počet figúrok: 0 ks
Mierka: 1:48
Rozmery po zostavení: 23,5 x 35,5 x 11 cm
Rozmer krabice (balenie): 45 x 28 x 6 cm
Počet kociek: 545 ks
Hmotnosť balenia: 710 g
Odporúčaný vek: 8+
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Kolekcia: Armed Forces
Obsahuje svetielkujúce kocky: Nie
Materiál: Plast
Zaujímavosti:
» Požiadavky sovietskeho velenia z roku 1969 na nové lietadlo ako protiváhu amerických strojov boli také vysoké, že počas vývoja v 70. rokoch muselo Rusko program prerušiť kvôli extrémnym nákladom a rozdeliť ho na dve vetvy. Tak vznikla ľahká stíhačka MiG-29 a ťažší stroj Suchoj Su-27.
» MIG-29 z konštrukčnej kancelárie Mikojan-Gurevič prvýkrát vzlietol z podnikového letiska v Nižnom Novgorode 6. októbra 1977.
» Stíhačka bola vyvinutá ako protiváha amerických strojov F-15 Eagle a F/A-18 Hornet a jej výroba prebieha dodnes.
» Zaujímavosťou MiGu-29 je nepochybne tvar trupu, ktorý sa na celkovom vztlaku podieľa až 40 %.
» V čase svojho vzniku bol konkurentom, ktorý sa vyvážal do väčšiny krajín bývalej Varšavskej zmluvy.
» MiG-29 je okrem iného vybavený systémom IRTS na vyhľadávanie cieľov na základe tepelných signálov, ktorý je náchylný na rušenie, v čase svojho vzniku však bol obávaným zbraňovým systémom.
» Všetky krajiny, ktoré MiG-y prevádzkovali, mali jeden spoločný problém, a to chronický nedostatok kvalitných náhradných dielov. Zásobovanie náhradnými dielmi tak odrážalo hospodárske problémy celého východného bloku.
» MiG-29 sa dodnes vyrába v Indii pod licenčným názvom BAEZ.
» Vlastníkom 21 MiGov sú USA, ktoré ich využívajú na bojový výcvik.
» Celkovo bolo vyrobených 14 rôznych verzií.
» Do dnešného dňa bolo vyrobených viac ako 1 600 kusov.
Technické parametre originálu
Rozmery: dĺžka trupu 17,32 m, rozpätie krídla 11,36 m, výška 4,73 m
Hmotnosť: (prázdny) 10 900 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 18 480 kg
Pohonná jednotka: 2 x dvojprúdový motor Klimov RD-33K, každý s ťahom 49,4 kN (86,4 kN s prídavným spaľovaním)
Maximálna rýchlosť: 2 445 km/h (Mach 2,3)
Akčný rádius: 700 km
Maximálny dolet: 1 430 km
Objem palivovej nádrže: 3 630 kg
Maximálna letová hladina: 18 013 m
Rýchlosť stúpania: 300 m/s
Posádka: 1 osoba
Výzbroj: Gryazev-Shipunof GSH-30-1 kanón kalibru 30 mm + 6 závesníkov pre rakety s hmotnosťou do 3 500 kg