Stavebnica ruského stíhacieho lietadla Mikojan-Gurevič MIG-29 s kódovým označením NATO "FULCRUM". Zostavený model má nastaviteľné riadiace plochy a otvárací kryt kokpitu. Vzhľadom na konštrukciu stavebnice nie sú podvozkové nohy zasúvateľné, ale dajú sa ľahko odstrániť. Súčasťou je horná polovica figúrky pilota, ktorý môže sedieť v kokpite. Model môže stáť na vlastnom podvozku alebo na stojane so štítkom.
Zaujímavosti:
» Požiadavky sovietskeho velenia z roku 1969 na nové lietadlo ako protiváhu amerických strojov boli také vysoké, že počas vývoja v 70. rokoch muselo Rusko program prerušiť kvôli extrémnym nákladom a rozdeliť ho na dve vetvy. Tak vznikla ľahká stíhačka MiG-29 a ťažší stroj Suchoj Su-27.
» Lietadlo MIG-29 z konštrukčnej kancelárie Mikojan-Gurevič prvýkrát vzlietlo z podnikového letiska v Nižnom Novgorode 6. októbra 1977.
» Stíhačka bola vyvinutá ako protiváha amerických strojov F-15 Eagle a F/A-18 Hornet a jej výroba prebieha dodnes.
» Zaujímavosťou MiGu-29 je nepochybne tvar trupu, ktorý sa podieľa až 40 % na celkovom vztlaku.
» V čase svojho vzniku to bol konkurent, ktorý sa vyvážal do väčšiny krajín bývalej Varšavskej zmluvy.
» Všetky krajiny, ktoré prevádzkovali MiGy, mali jeden spoločný problém, a tým bol chronický nedostatok kvalitných náhradných dielov. Zásobovanie náhradnými dielmi tak odrážalo hospodárske problémy celého východného bloku.
» MiG-29 sa stále vyrába v Indii pod licenčným názvom BAEZ.
» 21 MiGov vlastnia USA, ktoré ich používajú na bojový výcvik.
» Celkovo bolo vyrobených 14 rôznych verzií.
» Doteraz bolo vyrobených viac ako 1 600 kusov.
» Stíhačka s trupovým číslom 4111 je vystavená v Múzeu poľskej armády vo Varšave.
Technické parametre originálu:
Rozmery: dĺžka trupu 17,37 m, rozpätie krídel 11,4 m, výška 4,73 m
Hmotnosť (prázdny): 10 900 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 18 480 kg
Pohonná jednotka: 2 x dvojprúdový motor Klimov RD-33K, každý s ťahom 49,4 kN (86,4 kN s prídavným spaľovaním)
Maximálna rýchlosť: 2 445 km/h (Mach 2,3)
Akčný rádius: 700 km
Maximálny dolet: 2 100 km
Objem palivovej nádrže: 3 630 kg
Maximálna letová hladina: 18 013 m
Rýchlosť stúpania: 330 m/s
Posádka: 1 osoba
Výzbroj: 30 mm kanón GS-30-1 (150 nábojov) + 6 podvesov pre rakety s hmotnosťou do 3 500 kg
Parametre:
Počet figúrok: 0 ks
Mierka: 1:48
Rozmery po zostavení: 23,5 x 34 x 9,5 cm
Rozmer krabice (balenie): 45 x 28 x 6 cm
Počet kociek: 600 ks
Hmotnosť balenia: 710 g
Odporúčaný vek: 8+
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Kolekcia: Armed Forces
Centrálny sklad | Bratislava VIVO | Bratislava NIVY | Košice AUPARK |
---|---|---|---|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Stavebnica ruského stíhacieho lietadla Mikojan-Gurevič MIG-29 s kódovým označením NATO "FULCRUM". Zostavený model má nastaviteľné riadiace plochy a otvárací kryt kokpitu. Vzhľadom na konštrukciu stavebnice nie sú podvozkové nohy zasúvateľné, ale dajú sa ľahko odstrániť. Súčasťou je horná polovica figúrky pilota, ktorý môže sedieť v kokpite. Model môže stáť na vlastnom podvozku alebo na stojane so štítkom.
Zaujímavosti:
» Požiadavky sovietskeho velenia z roku 1969 na nové lietadlo ako protiváhu amerických strojov boli také vysoké, že počas vývoja v 70. rokoch muselo Rusko program prerušiť kvôli extrémnym nákladom a rozdeliť ho na dve vetvy. Tak vznikla ľahká stíhačka MiG-29 a ťažší stroj Suchoj Su-27.
» Lietadlo MIG-29 z konštrukčnej kancelárie Mikojan-Gurevič prvýkrát vzlietlo z podnikového letiska v Nižnom Novgorode 6. októbra 1977.
» Stíhačka bola vyvinutá ako protiváha amerických strojov F-15 Eagle a F/A-18 Hornet a jej výroba prebieha dodnes.
» Zaujímavosťou MiGu-29 je nepochybne tvar trupu, ktorý sa podieľa až 40 % na celkovom vztlaku.
» V čase svojho vzniku to bol konkurent, ktorý sa vyvážal do väčšiny krajín bývalej Varšavskej zmluvy.
» Všetky krajiny, ktoré prevádzkovali MiGy, mali jeden spoločný problém, a tým bol chronický nedostatok kvalitných náhradných dielov. Zásobovanie náhradnými dielmi tak odrážalo hospodárske problémy celého východného bloku.
» MiG-29 sa stále vyrába v Indii pod licenčným názvom BAEZ.
» 21 MiGov vlastnia USA, ktoré ich používajú na bojový výcvik.
» Celkovo bolo vyrobených 14 rôznych verzií.
» Doteraz bolo vyrobených viac ako 1 600 kusov.
» Stíhačka s trupovým číslom 4111 je vystavená v Múzeu poľskej armády vo Varšave.
Technické parametre originálu:
Rozmery: dĺžka trupu 17,37 m, rozpätie krídel 11,4 m, výška 4,73 m
Hmotnosť (prázdny): 10 900 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 18 480 kg
Pohonná jednotka: 2 x dvojprúdový motor Klimov RD-33K, každý s ťahom 49,4 kN (86,4 kN s prídavným spaľovaním)
Maximálna rýchlosť: 2 445 km/h (Mach 2,3)
Akčný rádius: 700 km
Maximálny dolet: 2 100 km
Objem palivovej nádrže: 3 630 kg
Maximálna letová hladina: 18 013 m
Rýchlosť stúpania: 330 m/s
Posádka: 1 osoba
Výzbroj: 30 mm kanón GS-30-1 (150 nábojov) + 6 podvesov pre rakety s hmotnosťou do 3 500 kg
Parametre:
Počet figúrok: 0 ks
Mierka: 1:48
Rozmery po zostavení: 23,5 x 34 x 9,5 cm
Rozmer krabice (balenie): 45 x 28 x 6 cm
Počet kociek: 600 ks
Hmotnosť balenia: 710 g
Odporúčaný vek: 8+
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Kolekcia: Armed Forces