Centrálny sklad | Bratislava VIVO | Bratislava NIVY | Košice AUPARK |
---|---|---|---|
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
SKLADOM
SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO
NA OBJEDNÁVKU
VYPREDANÉ
|
Stavebnica východonemeckého stíhacieho lietadla LIM-5 (MIG-17F) s kódovým označením NATO "Fresco". Zostavený model má odnímateľný kryt kokpitu na jednoduchú inštaláciu figúrky pilota. Model môže stáť na vlastnom podvozku alebo na priloženom stojane s popisom. Vzhľadom na konštrukciu modelu nie sú podvozkové nohy zasúvateľné, ale dajú sa ľahko odstrániť. Postavička má nasadenú kyslíkovú masku, takže bohužiaľ nemôžeme zistiť, či má slávne východonemecké fúzy.
Počet figúrok: 1 ks
Mierka: 1:32
Rozmery po zostavení: 30 x 36 x 11 cm
Rozmer krabice (balenie): 45 x 28 x 6 cm
Počet kociek: 575 ks
Odporúčaný vek: 7+
Hmotnosť balenia: 840 g
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Kolekcia: Cold War
Obsahuje svetielkujúce kocky: Nie
Materiál: Plast
Zaujímavosti:
» Stíhačku LIM-5, v skutočnosti MIG-17F, vyrábala pre východonemecké letectvo poľská továreň WSK Mielec v licencii Mikojan-Gurevič od roku 1955.
» Konštrukcia MIG-17 vychádza z jeho úspešného predchodcu MIG-15, ale konštrukcia krídla bola podstatne prepracovaná.
» Výsledkom bol ťažko vyzbrojený stíhač schopný letu za každého počasia.
» Hoci motor Klimov VK-1 bol identický s motorom MIG-15, došlo k jednej významnej zmene. Prvýkrát sa v ruskom motore použila funkcia prídavného spaľovania.
» Prvý prototyp však nebol bez problémov. Už vo februári 1950 sovietsky pilot Ivan Ivaščenko na prototype SI-01 prekročil rýchlosť 1114 km/h, ale pri ďalšom lete stroj fatálne zlyhal a skúšobný pilot zahynul.
» Bez riadneho vyšetrenia príčin tragédie sa pod tlakom novej generácie amerických prúdových lietadiel rozhodlo o začatí sériovej výroby.
» Nakoniec sa MIG-17 stal veľmi úspešným lietadlom, ktorým sa vyzbrojili všetky krajiny Varšavskej zmluvy.
» Na lietadlách MIG-17 dodnes lieta niekoľko krajín, napríklad Angola, Mali, Mozambik, Tanzánia a Severná Kórea.
» S príchodom amerických nadzvukových bombardérov B-58 a FB-111 sa MIG-17 stal zastaraným a postupne ho nahradil MIG-21, ale to je už iný príbeh.
» Stroj s trupovým číslom 905 sa nachádza v zbierkach Vojenského historického múzea Berlín-Gatow.
Technické parametre:
Rozmery: rozpätie 9,628 m, dĺžka 11,36 m, výška 3,8 m
Hmotnosť: 3 950 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 5 354 kg
Prúdový motor: LIS-5 s ťahom 26,48 kN (33,15 kN s prídavným spaľovaním)
Maximálna rýchlosť: 1 145 km/h
Čas výstupu: 5 minút a 48 sekúnd do výšky 10 000 m
Rozsah: 16 600 m
Dosah: 1 255 km
Objem palivovej nádrže: 1 415 l
Výzbroj: N-37D 37 mm kanón (40 nábojov) + 2x NR-23 23 mm kanón (2x80 nábojov) a až 500 kg riadených alebo neriadených striel
Posádka: 1