Centrálny sklad | Bratislava VIVO | Bratislava NIVY | Košice AUPARK |
---|---|---|---|
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
SKLADOM
SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO
NA OBJEDNÁVKU
VYPREDANÉ
|
Stavebnica stíhacieho lietadla MIG-15 vyrábaného v Československu v licencii S-102 s označením 26. stíhacieho leteckého pluku. Stavebnica má odnímateľný kryt kokpitu na jednoduchú inštaláciu figúrky pilota. Model môže stáť na vlastnom podvozku alebo na priloženom stojane s popisom. Vzhľadom na konštrukciu modelu nie sú podvozkové nohy zasúvateľné, ale dajú sa ľahko odstrániť.
Počet figúrok: 1 ks
Mierka: 1:32
Rozmer po zostavení: 32 x 32 x 11 cm
Rozmer krabice (balenie): 40 x 28 x 6 cm
Počet kociek: 504 ks
Hmotnosť balenia: 780 g
Odporúčaný vek: 8+
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Kolekcia: Cold War
Obsahuje svetielkujúce kocky: Nie
Materiál: Plast
Zaujímavosti:
» Pri návrhu úplne nového sovietskeho prúdového lietadla výrazne pomohli plány lietadla Focke-Wulf Ta 183, ktoré boli zabavené v nemeckých továrňach na konci druhej svetovej vojny.
» Najväčším problémom konštruktérov MIG v začiatkoch výroby prúdových lietadiel bol motor. Sovieti sa najprv pokúšali vylepšiť pôvodné nemecké motory BMW 003, ale tieto pokusy neboli veľmi úspešné. Nakoniec musel MIG požiadať vtedajšieho vodcu J. Stalina, aby sa pokúsil kúpiť britskú licenciu od spoločnosti Rolls-Royce. Historické záznamy uvádzajú, že Stalin na túto žiadosť reagoval slovami: "Ktorý hlupák by nám predal licenciu na výsledky tajného výskumu?" O to viac bola ruská delegácia prekvapená, keď im britský minister obchodu Sir Staffard Cripps jeden predal.
» Motor bol prevezený do Sovietskeho zväzu, rozobraný a skopírovaný.
» Spoločnosť Rolls-Royce sa následne pokúsila o súdne vyrovnanie vo výške 207 miliónov libier, ale od Sovietskeho zväzu nikdy nedostala žiadne peniaze.
» MIG-15 z konštrukčnej kancelárie Mikojan-Gurevič prvýkrát vzlietol z podnikového letiska v Nižnom Novgorode 30. decembra 1947.
» O tom, že ide o veľmi dobré lietadlo, sa presvedčili aj západní spojenci 10. marca 1953, keď bol americký F84 zostrelený MIG-15 na česko-nemeckých hraniciach. Na základe tohto incidentu spojenci zvýšili svoje úsilie o získanie letuschopného lietadla MIG-15 na reverzné inžinierstvo.
» Celkom nečakane sa tak stalo ešte v tom istom mesiaci, keď poľský pilot Franciszek Jarecki odletel na lietadle MIG do Dánska. Keď po pristátí vystúpil z lietadla, prekvapenému personálu oznámil: "Kamerad komunizmus kaput".
» Stíhačky MIG-15 slúžili v mnohých armádach Varšavskej zmluvy až do konca 70. rokov, keď sa stali beznádejne zastaranými.
» V súčasnosti prevádzkuje letku MIG-15 iba Severná Kórea.
» Aj keď bol MIG-15 dobré lietadlo, mal jednu veľkú chybu. Po pridaní plynu sa plameň "odtrhol", t. j. motor jednoducho zhasol. Táto situácia sa zvykne stávať nováčikom, ale aj skúseným pilotom v stresovej situácii. Neskoršie úpravy tento problém odstránili.
» Vyrobených bolo viac ako 18 000 kusov v rôznych verziách.
Technické parametre originálu:
Rozmery: rozpätie 10,08 m, dĺžka 10,1 m, výška 3,7 m
Hmotnosť: 3 681 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 6 038 kg
Pohonná jednotka: prúdový motor Motorlet/Walter M-05 s ťahom 22,26 kN
Maximálna rýchlosť: 1 076 km/h
Rýchlosť stúpania: 51,2 m/s
Dosah: 15 500 m
Dojazd: 1 859 km
Objem palivovej nádrže: 1 460 l
Výzbroj: kanón N-37 kalibru 37 mm (40 nábojov) + 2x kanón NS-23 kalibru 23 mm (2x80 nábojov) a až 500 kg riadených alebo neriadených striel
Posádka: 1