Centrálny sklad | Bratislava VIVO | Bratislava NIVY | Košice AUPARK |
---|---|---|---|
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
SKLADOM
SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO
NA OBJEDNÁVKU
VYPREDANÉ
|
Stavebnica modelu slávneho amerického bombardéra B-24 LIBERATOR s insígniami 373. bombardovacej letky USAAF. Zostavený model má zaťahovací podvozok, otváraciu pumovnicu, otočné vrtule a odnímateľný kryt kokpitu na usadenie figúrok. Súčasťou balenia je aj figúrka pilota Roya E. Toomana, figúrka druhého pilota Roberta E. Hairstona a kocka s popisom.
Počet kociek: 1445 ks
Hmotnosť balenia: 1655 g
Mierka: 1:48
Počet figúrok: 2 ks
Rozmer krabice (balenie): 60 x 32 x 7,5 cm
Rozmery po zostavení: 68,5 x 45 x 13 cm
Odporúčaný vek: 9+
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Obsahuje svetielkujúce kocky: Nie
Materiál: Plast
Kolekcia: World War II
Zaujímavosti:
» Vývoj lietadla pod označením XB-24 sa začal v roku 1935. Stavba prototypu trvala ďalšie tri roky, aby napokon 29. decembra 1939 vzlietol.
» Prvé dojmy boli rozporuplné, najmä pokiaľ ide o náročnosť pilotáže, ale dlhý dolet a vysoké užitočné zaťaženie vyvolali mimoriadny záujem USAF.
» Bombardér dosahoval slušné rýchlosti aj v malých výškach vďaka "davisovskému" štíhlemu krídlu, čo z B-24 robilo mimoriadne kvalitné lietadlo, ktoré však nikdy nevystúpilo z tieňa slávneho B-17.
» Napriek všetkým pozitívam mal B-24 aj slabé miesto. Spojenci nemali stíhacie lietadlá s dostatočne dlhým doletom, ktoré by poskytovali ochranu bombardérom na diaľkových misiách.
» B-24 bol v porovnaní s B-17 aj menej pohodlný. Posádky sa tiež sťažovali na večný prievan a neznesiteľnú zimu v dôsledku nedostatočného bodového vykurovania.
» Veľkou výhodou boli špeciálne dvojité dvere bombovnice, ktoré umožňovali prestavbu bombardéra na dopravné a zásobovacie lietadlo bez komplikovaných úprav.
» Niekoľko strojov bolo prerobených na úspešných lovcov ponoriek. Posádky vykonávali dlhé a monotónne hliadkovacie misie v Tichomorí, čím si lietadlo vyslúžilo prezývku "pán nuda".
» Na britskej verzii, označenej Mk. III lietali aj československé posádky v 311. bombardovacej peruti.
» V amerických továrňach bolo vyrobených 18 188 kusov mnohých verzií.
» Posledné z nich boli vyradené z výzbroje indického letectva v roku 1968.
Technické parametre originálu
Rozmery: rozpätie 33,53 m, dĺžka 20,22 m, výška 5,46 m
Hmotnosť prázdneho lietadla: 14 810 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 27 216 kg
Pohonná jednotka: 4x Pratt & Whitney R-1830-43 radiálne motory, každý s výkonom 895 kW
Maximálna rýchlosť: 488 km/h
Čas stúpania: 22 minút do výšky 6 700 m
Maximálna letová hladina: 9 144 m
Dolet: 3 701 m
Objem palivovej nádrže: 8 949 l
Výzbroj: 7 443 kg bômb + 7,7 mm guľomet Browning v prednej časti + 2x guľomet Colt-Browning M2 v hornej veži + 4x guľomet Browning v zadnej veži a 2x guľomet Browning v bočných častiach