COBI Stavebnica HC WW2 Dewoitine D.520 (COBI-5734) | Muničák
COBI Stavebnica HC WW2 Dewoitine D.520 (COBI-5734)
COBI Stavebnica HC WW2 Dewoitine D.520 (COBI-5734)
COBI Stavebnica HC WW2 Dewoitine D.520 (COBI-5734)
COBI Stavebnica HC WW2 Dewoitine D.520 (COBI-5734)
COBI Stavebnica HC WW2 Dewoitine D.520 (COBI-5734)
COBI Stavebnica HC WW2 Dewoitine D.520 (COBI-5734)
COBI Stavebnica HC WW2 Dewoitine D.520 (COBI-5734)
COBI Stavebnica HC WW2 Dewoitine D.520 (COBI-5734)
COBI Stavebnica HC WW2 Dewoitine D.520 (COBI-5734)
COBI Stavebnica HC WW2 Dewoitine D.520 (COBI-5734)

COBI Stavebnica HC WW2 Dewoitine D.520 (COBI-5734)

Kód tovaru: 262394,74 36.80 €
COBI
Cena platí výhradne pri nákupe v eshope Muničák.sk a môže sa odlišovať od cien v kamenných predajniach.
TABUĽKA DOSTUPNOSTI
Centrálny sklad Bratislava VIVO Bratislava NIVY Košice AUPARK
vypredané ikonka skladom malé množstvo ikonka skladom malé množstvo ikonka skladom malé množstvo ikonka
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
skladom SKLADOM skladom malé množstvo SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO NA OBJEDNÁVKU NA OBJEDNÁVKU nie je skladom VYPREDANÉ

Stavebnica francúzskeho jednomotorového stíhacieho lietadla Dewoitine D.520 v kamufláži francúzskeho letectva. Zostavený model má otáčajúcu sa vrtuľu, zaťahovacie podvozkové nohy, nastaviteľné riadiace plochy a odnímateľný kryt kokpitu na jednoduché usadenie pilota. Lietadlo môže stáť na vlastnom podvozku alebo na stojane s označením. Súčasťou je aj pilotná figúrka.

Zaujímavosti:
» Mladý 28-ročný inžinier Emil Dewoitine nebol spokojný s náplňou práce u svojho zamestnávateľa Latecoere a tak založil vlastnú spoločnosť Les Avions Dewoitine, kde mohol stavať svoje vysnívané stíhačky.
» Za menej ako rok zostrojil prvé lietadlo D.1., ktoré sa stalo držiteľom mnohých rekordov.
» V roku 1934 sa Emil Dewoitine prihlásil do súťaže o nové stíhacie lietadlo vypísanú francúzskym ministerstvom letectva.
» Nové lietadlo prvýkrát vzlietlo 2. októbra 1938, ale prototyp nedosahoval očakávané výkony a tak bolo nutné vrátiť sa späť k rysovacím doskám.
» Po úspešných úpravách začala na jeseň 1939 sériová výroba, ktorú prerušilo až obsadenie továrne Nemci v novembri 1942.
» Prvé lietadlá boli armáde dodané 12. mája 1940 a hneď na druhý deň zasiahli úspešne do bojov v Cannes-Mondelieu.
» Celkom bolo vyrobené v rôznych verziách 905 ks.
» Druhým najúspešnejším letcom na strojoch Dewotine bol československý pilot seržan Václav Cukr.
» Seržant V. Cukor bol mimoriadne nadaný pilot, ktorý sa počas bitky o Francúzsko pustil sám do súboja s presilou 12 Messerschmittov Bf 110, kedy zostrelil dvoch nemeckých pilotov a pozorovací balón.
» Po návrate z boja na domovské letisko napočítali mechanici na lietadle českého pilota 127 zásahov z guľometu a 2 z kanónu. Nikdy predtým sa ešte nepodarilo žiadnemu pilotovi pristáť s tak poškodeným lietadlom.
» Po ďalšom vzdušnom súboji vo Francúzsku bol V. Cukor nútený núdzovo pristáť a takmer prišiel o život, keď sa francúzska pozemná hliadka domnievala, že ide o zostreleného nemeckého pilota.
» Hneď deň potom bol ťažko ranený strelou do hlavy pri útoku na skupinu JU-87. Takmer slepý pilot ešte stačil jeden nepriateľský letún zostreliť as vypätím posledných síl sa vrátiť do bezpečia.
» Po obsadení Francúzska ešte nedoliečený pilot utiekol cez severnú Afriku do Británie, aby sa mohol zúčastniť ďalších bojov.
» Následky početných zranení sa prejavovali čoraz častejšie a Václav Cukor musel vymeniť bojové misie za pozíciu leteckého inštruktora.
» Jeho kariéra vo vzduchu skončila nehodou, keď 4. júla 1943 do lietadla V. Cukra narazil v mrakoch neskúsený pilot Spitfiru. Václavovi sa podarilo z horiaceho stroja vyskočiť, ale pri výške 100 metrov sa nestačil padák úplne otvoriť. Pád zabrzdila koruna stromu. Pri páde utrpel pilot mnoho rezných a bodných zranení od vetiev stromu a zlomeniny takmer všetkých kostí v tele vrátane chrbtice a nádeje na prežitie bola veľmi nízka. Zo všetkých zranení sa Václav Cukor zotavil.
» Za hrdinské činy Václav Cukr dostal vysoké francúzske vyznamenanie Croix de Guerres, ale miesto zaslúženej úcty za hrdinstvo, čelil v Československu po roku 1948 prenasledovaniu komunistu.
» Václav Cukr tak patrí do veľkej skupiny 2 500 zabudnutých Československých hrdinov.

Technické parametre originálu:
Rozmery: rozpätie krídiel 10,25 m, dĺžka 8,75 m, výška 2,60 m
Hmotnosť: (prázdny stroj) 2 090 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 2 780 kg
Pohonná jednotka: benzínový 12 válcový motor Hispano-Suiza 12Y-49 o výkonu 950 k
Maximálna rýchlosť: 560 km/h 
Rýchlosť stúpania: 14,3 m/s
Dolet: 1250 km
Maximálna letová hladina: 10 000 m
Výzbroj: 4x guľomet MAC 1934 kalibru 7,5mm + kanón HS.404 kalibru 20 mm
Posádka: 1 osoba

Parametre:
Počet figúrok: 1 ks
Mierka: 1:32
Rozmery po zostavení: Rozmery 32 x 26 x 13 cm
Počet kociek: 335 ks
Odporúčaný vek: 9+
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Kolekcia: Druhá svetová vojna