COBI Stavebnica HC WW2 Messerschmitt Me 262 (COBI-5881) | Muničák
COBI Stavebnica HC WW2 Messerschmitt Me 262 (COBI-5881)

COBI Stavebnica HC WW2 Messerschmitt Me 262 (COBI-5881)

Kód tovaru: 262398,35 27.40 €
COBI
Cena platí výhradne pri nákupe v eshope Muničák.sk a môže sa odlišovať od cien v kamenných predajniach.
TABUĽKA DOSTUPNOSTI
Centrálny sklad Bratislava VIVO Bratislava NIVY Košice AUPARK
skladom malé množstvo ikonka skladom malé množstvo ikonka vypredané ikonka skladom malé množstvo ikonka
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
skladom SKLADOM skladom malé množstvo SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO NA OBJEDNÁVKU NA OBJEDNÁVKU nie je skladom VYPREDANÉ

Stavebnica modelu nemeckého dvojmotorového prúdového stíhacieho lietadla ME 262A Schwalbe (lastovička) v kamufláži Luftwaffe. Zostavený model má odnímateľné podvozkové nohy. Modely v mierke 1:48 prinášajú mnoho radosti a viac miesta na poličke.

Počet figúrok: 0 ks
Mierka: 1:48
Počet kociek: 250 ks
Rozmery po zostavení: 26 x 23 x 7,5 cm
Rozmer krabice (balenie): 27 x 18 x 6 cm
Hmotnosť balenia: 300 g
Odporúčaný vek: 6+
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Obsahuje svetielkujúce kocky: Nie
Materiál: Plast
Kolekcia: World War II

Zaujímavosti:
» Vývojom lietadla bol Messerschmitt poverený už v roku 1938, čo znamená, že nemeckí inžinieri mali už v tom čase jasnú predstavu o stroji s prúdovým pohonom.
» Prvý let sa uskutočnil 18. apríla 1941, ale ešte s piestovým motorom inštalovaným v prednej časti trupu.
» Prvý prúdový motor dodala spoločnosť BMW. Áno, je to tá istá spoločnosť, ktorá dnes vyrába prémiové automobily.
» Tretí prototyp bol už vybavený sériovo vyrábanými prúdovými motormi Junkers JUNO s ťahom 7,4 a neskôr 8,8 kN.
» Siedmy prototyp dostal pretlakovú kabínu.
» Celkovo bolo vyrobených približne 1 400 kusov v rôznych verziách.
» Vzhľadom na postup Spojencov mala Tretia ríša problémy s kapacitou výroby motorov, a preto bolo do júla 1944 armáde dodaných len 28 lietadiel.
» Najväčšou slabinou pokročilých lietadiel boli motory, ktorých životnosť bola len 10 - 20 hodín letu.
» Prednú časť trupu vyrábala v protektorátnom Československu spoločnosť Avia.
» K prvému leteckému súboju došlo 26. júla 1944, keď si nemecký letec Alfred Schreiber zvaný Bubi vyžiadal zostrelenie britského Mosquita.
» V utorok 10. apríla 1945 bol najväčší počet ME 262 nasadený do jedinej operácie proti 8. leteckej armáde USA, počas ktorej bolo zničených 17 Messerschmittov z 21.
» Niekoľko strojov bolo krátko aj vo výzbroji československej armády až do roku 1951.
Veľká Británia sa horúčkovito snažila držať krok s vývojom prúdových lietadiel modelom Gloster Meteor.
» Technické riešenia zvolené pre ME 262 poskytli technický základ pre ďalšie dve generácie povojnových prúdových lietadiel.
» Nemecký pilot Hans Guido Mutke tvrdí, že ako prvý v histórii letectva prekonal s ME 262 rýchlosť zvuku, keď 9. apríla 1945 klesal z výšky 12 000 m pod uhlom 40°, pričom jeho ukazovateľ rýchlosti sa zasekol na maximálnej hodnote 870 km/h.
» Počas rýchleho klesania sa H. Mutke začal triasť a kmitať do strán za zvuku sonického tresku.
» Nadzvukovú rýchlosť Mutkeho nebolo možné nijako objektívne zdokumentovať, keďže jej nepriamym dôkazom bolo niekoľko chýbajúcich nitov na draku lietadla.

Technické parametre originálu
Rozmery: rozpätie 12,51 m, dĺžka 10,61 m, výška 3,85 m
Hmotnosť prázdneho lietadla: 3 800 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 7 130 kg
Pohonná jednotka: 2 x prúdový motor Jumo 004 s ťahom max. 8,83 kN 
Objem palivovej nádrže: 2 490 kg
Maximálna rýchlosť: 870 km/h
Rýchlosť stúpania: 20 m/s
Prevádzkový dosah 11 800 m
Dolet: 520 km
Hlavná výzbroj: 4 x 30 mm kanón Rheinmetall-Borsig MK 108 (vystrelí 43,5 kg munície za 3 sekundy)
Sekundárna výzbroj: 24 neriadených rakiet R4M