Centrálny sklad | Bratislava VIVO | Bratislava NIVY | Košice AUPARK |
---|---|---|---|
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
SKLADOM
SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO
NA OBJEDNÁVKU
VYPREDANÉ
|
Stavebnica modelu nemeckého dvojmotorového prúdového stíhacieho lietadla ME 262A Schwalbe (lastovička) v kamufláži Luftwaffe. Zostavený model má odnímateľné podvozkové nohy. Modely v mierke 1:48 prinášajú mnoho radosti a viac miesta na poličke.
Počet figúrok: 0 ks
Mierka: 1:48
Počet kociek: 250 ks
Rozmery po zostavení: 26 x 23 x 7,5 cm
Rozmer krabice (balenie): 27 x 18 x 6 cm
Hmotnosť balenia: 300 g
Odporúčaný vek: 6+
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Obsahuje svetielkujúce kocky: Nie
Materiál: Plast
Kolekcia: World War II
Zaujímavosti:
» Vývojom lietadla bol Messerschmitt poverený už v roku 1938, čo znamená, že nemeckí inžinieri mali už v tom čase jasnú predstavu o stroji s prúdovým pohonom.
» Prvý let sa uskutočnil 18. apríla 1941, ale ešte s piestovým motorom inštalovaným v prednej časti trupu.
» Prvý prúdový motor dodala spoločnosť BMW. Áno, je to tá istá spoločnosť, ktorá dnes vyrába prémiové automobily.
» Tretí prototyp bol už vybavený sériovo vyrábanými prúdovými motormi Junkers JUNO s ťahom 7,4 a neskôr 8,8 kN.
» Siedmy prototyp dostal pretlakovú kabínu.
» Celkovo bolo vyrobených približne 1 400 kusov v rôznych verziách.
» Vzhľadom na postup Spojencov mala Tretia ríša problémy s kapacitou výroby motorov, a preto bolo do júla 1944 armáde dodaných len 28 lietadiel.
» Najväčšou slabinou pokročilých lietadiel boli motory, ktorých životnosť bola len 10 - 20 hodín letu.
» Prednú časť trupu vyrábala v protektorátnom Československu spoločnosť Avia.
» K prvému leteckému súboju došlo 26. júla 1944, keď si nemecký letec Alfred Schreiber zvaný Bubi vyžiadal zostrelenie britského Mosquita.
» V utorok 10. apríla 1945 bol najväčší počet ME 262 nasadený do jedinej operácie proti 8. leteckej armáde USA, počas ktorej bolo zničených 17 Messerschmittov z 21.
» Niekoľko strojov bolo krátko aj vo výzbroji československej armády až do roku 1951.
Veľká Británia sa horúčkovito snažila držať krok s vývojom prúdových lietadiel modelom Gloster Meteor.
» Technické riešenia zvolené pre ME 262 poskytli technický základ pre ďalšie dve generácie povojnových prúdových lietadiel.
» Nemecký pilot Hans Guido Mutke tvrdí, že ako prvý v histórii letectva prekonal s ME 262 rýchlosť zvuku, keď 9. apríla 1945 klesal z výšky 12 000 m pod uhlom 40°, pričom jeho ukazovateľ rýchlosti sa zasekol na maximálnej hodnote 870 km/h.
» Počas rýchleho klesania sa H. Mutke začal triasť a kmitať do strán za zvuku sonického tresku.
» Nadzvukovú rýchlosť Mutkeho nebolo možné nijako objektívne zdokumentovať, keďže jej nepriamym dôkazom bolo niekoľko chýbajúcich nitov na draku lietadla.
Technické parametre originálu
Rozmery: rozpätie 12,51 m, dĺžka 10,61 m, výška 3,85 m
Hmotnosť prázdneho lietadla: 3 800 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 7 130 kg
Pohonná jednotka: 2 x prúdový motor Jumo 004 s ťahom max. 8,83 kN
Objem palivovej nádrže: 2 490 kg
Maximálna rýchlosť: 870 km/h
Rýchlosť stúpania: 20 m/s
Prevádzkový dosah 11 800 m
Dolet: 520 km
Hlavná výzbroj: 4 x 30 mm kanón Rheinmetall-Borsig MK 108 (vystrelí 43,5 kg munície za 3 sekundy)
Sekundárna výzbroj: 24 neriadených rakiet R4M