Centrálny sklad | Bratislava VIVO | Bratislava NIVY | Košice AUPARK |
---|---|---|---|
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
SKLADOM
SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO
NA OBJEDNÁVKU
VYPREDANÉ
|
Stavebnica amerického stíhacieho lietadla Republic P-47 Thunderbolt v kamufláži 61. stíhacej letky Little Chief. Stavebnica obsahuje otočnú vrtuľu, nastaviteľné riadiace plochy, sklopný podvozok a odnímateľný kryt kokpitu na jednoduché umiestnenie figúrky pilota Franka W. Klibbeho. Lietadlo môže stáť na vlastnom podvozku alebo na stojane, ktorý je súčasťou balenia. Stavebnica je vyrobená na základe oficiálnej licencie držiteľa značky Northrop Grumman.
Počet figúrok: 1 ks
Mierka: 1:32
Rozmer krabice (balenie): 40 x 28 x 6 cm
Rozmery po zostavení: 40 x 35 x 12 cm
Počet kociek: 477 ks
Odporúčaný vek: 8+
Hmotnosť balenia: 810 g
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Obsahuje svetielkujúce kocky: Nie
Materiál: Plast
Kolekcia: World War II
Zaujímavosti:
» P-47 bol vyvinutý v roku 1941 ako nástupca "bacuľatého", ale výkonného stíhacieho lietadla P-43.
» Konštruktéri spoločnosti Republic Aviation vždy stavali kvalitné a robustné lietadlá, a tak to bolo aj v prípade P-47. Výsledkom bola najväčšia a najťažšia jednomiestna stíhačka s piestovým motorom, ktorá si dodnes drží rekord.
» Vzhľadom na parametre lietadla konštruktéri potrebovali nový výkonný motor, ktorý pre P-47 vyvinula spoločnosť Pratt & Whitney. Projekt sa takmer skončil katastrofou, keďže prototypové motory neustále zlyhávali. Zakaždým, keď sa odstránil aktuálny problém s motorom, objavil sa ďalší a ďalší. Po vybavení motora novým turbodúchadlom sa všetky problémy podarilo prekonať a začali sa letové skúšky.
» Prvý vzlet sa uskutočnil 6. mája 1941 z firemného letiska vo Farmingdale.
» Letové skúšky ukázali, že výsledkom je spoľahlivé a odolné lietadlo, ktoré vydrží aj hrubé zaobchádzanie zo strany posádky, čo bolo presne to, čo americké letectvo potrebovalo na podporu vylodenia v Normandii.
» Osem guľometov a podvesené neriadené rakety urobili z P-47 najťažšie vyzbrojenú stíhačku nasadenú v Európe.
» Piloti dali lietadlu prezývku "Jug" podľa tvaru trupu, ktorý pripomínal džbán na mlieko.
» Neskoršie verzie boli dokonca vybavené prídavnou nádržou na metanol, ktorý po vstreknutí do motora dokázal krátkodobo zvýšiť výkon motora o 300 koní.
» V záverečnej fáze vojny americká armáda nasadzovala Thunderbolty ako takzvané "bagre" na útoky na opevnené body hlboko v nepriateľskom území, ako aj na prepravu vojenského materiálu. Podľa dostupných záznamov Thunderbolty zničili v Európe viac ako 10 000 nepriateľských parných lokomotív.
» Vyrobených bolo 15 686 kusov v rôznych verziách.
» Najdlhšie prevádzkovalo Thunderbolty Mexiko, a to až do roku 1958.
» Lietadlo dokonca inšpirovalo svetoznámeho hudobného skladateľa Bohuslava Martinů, ktorý v roku 1945 napísal skladbu Thunderbolt P-47.
Technické parametre lietadla P-47
Rozmery: rozpätie 12,44 m, dĺžka 11,02 m, výška 4,44 m
Hmotnosť: 4 536 kg
Pohonná jednotka: 8-valcový radiálny motor Pratt & Whitney R-2800-59 s výkonom 1 500 kW
Maximálna rýchlosť: 700 km/h
Rýchlosť stúpania: 15 m/s
Maximálna letová hladina: 13 000 m
Dolet: 1 300 km
Objem palivovej nádrže: 1 155 l
Výzbroj: 8x 12,7 mm guľomet Browning M12, prípadne až 10 neriadených rakiet HVAR
Posádka: 1