Centrálny sklad | Bratislava VIVO | Bratislava NIVY | Košice AUPARK |
---|---|---|---|
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
SKLADOM
SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO
NA OBJEDNÁVKU
VYPREDANÉ
|
Stavebnica severovietnamského stíhacieho lietadla MIG-17 s kódovým označením NATO "Fresco". Zostavený model má odnímateľný kryt kokpitu na jednoduchú inštaláciu figúrky pilota. Model môže stáť na vlastnom podvozku alebo na priloženom stojane s popisom. Vzhľadom na konštrukciu modelu nie sú podvozkové nohy zasúvateľné, ale dajú sa ľahko odstrániť. Súčasťou je aj obrázok pilota VPAF.
Počet figúrok: 1 ks
Mierka: 1:32
Rozmery po zostavení: 30 x 36 x 11 cm
Rozmer krabice (balenie): 45 x 28 x 6 cm
Počet kociek: 577 ks
Odporúčaný vek: 7+
Hmotnosť balenia: 850 g
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Obsahuje svetielkujúce kocky: Nie
Materiál: Plast
Kolekcia: Vietnam War
Zaujímavosti:
» Konštrukcia MIG-17 vychádza z jeho úspešného predchodcu MIG-15, ale konštrukcia krídla bola podstatne prepracovaná.
» Výsledkom je ťažko vyzbrojená stíhačka schopná letu za každého počasia.
» Hoci motor Klimov VK-1 bol identický s motorom MIG-15, došlo k jednej významnej zmene. Prvýkrát sa na ruskom motore použila funkcia prídavného spaľovania.
» Prvý prototyp však nebol bez problémov. Už vo februári 1950 sovietsky pilot Ivan Ivaščenko na prototype SI-01 prekročil rýchlosť 1114 km/h, ale pri ďalšom lete stroj fatálne zlyhal a skúšobný pilot zahynul.
» Bez toho, aby sa príčina tragédie riadne vyšetrila, sa velenie rozhodlo začať sériovú výrobu pod tlakom novej generácie amerických prúdových lietadiel.
» Nakoniec sa MIG-17 stal veľmi úspešným lietadlom, ktorým sa vyzbrojili všetky krajiny Varšavskej zmluvy.
» Na lietadlách MIG-17 dodnes lieta niekoľko krajín, napríklad Angola, Mali, Mozambik, Tanzánia a Severná Kórea.
» S príchodom amerických nadzvukových bombardérov B-58 a FB-111 sa MIG-17 stal zastaraným a postupne ho nahradil MIG-21, ale to je už iný príbeh.
» Prvým pilotom Severovietnamských ľudových síl bol dezertér z laoského kráľovského letectva, ktorý zbehol s cvičným lietadlom Trojan T-28.
» Pred prvými dodávkami lietadiel Mig 17 zo Sovietskeho zväzu používal Vietkong na letecké útoky mnoho kurióznych lietadiel, napríklad dvojplošník AN-2 s prezývkou "Andula".
» 12. januára 1968 sa Severovietnamci pokúsili zaútočiť na americkú základňu pomocou dvoch vyzbrojených, ale zastaraných lietadiel AN-2. Útok prekazil vrtuľník UH-1 Huey, ktorý hliadkoval nad základňou. Súboj sa skončil tým, že sa oba stroje AN-2 po divokom manévrovaní zrazili, čo vyvolalo neuveriteľný údiv posádky hliadkujúceho vrtuľníka. Americká vojenská rozviedka ešte niekoľko týždňov zisťovala, či išlo skutočne o útok alebo o samovražednú provokáciu, ktorá mala dokázať odhodlanie Severovietnamcov.
Technické parametre:
Rozmery: rozpätie 9,628 m, dĺžka 11,36 m, výška 3,8 m
Hmotnosť: 3 950 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 5 354 kg
Pohonná jednotka: Klimow WK-1F Turbojet s ťahom 26,48 kN (33,15 kN s prídavným spaľovaním)
Maximálna rýchlosť: 1 145 km/h
Čas výstupu: 5 minút a 48 sekúnd do výšky 10 000 m
Maximálna letová hladina: 16 600 m
Dosah: 1 255 km
Objem palivovej nádrže: 1 415 l
Výzbroj: N-37D 37 mm kanón (40 nábojov) + 2x NR-23 23 mm kanón (2x80 nábojov) a až 500 kg riadených alebo neriadených striel
Posádka: 1