Centrálny sklad | Bratislava VIVO | Bratislava NIVY | Košice AUPARK |
---|---|---|---|
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
SKLADOM
SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO
NA OBJEDNÁVKU
VYPREDANÉ
|
Stavebnica superťažkého tanku Panzer VIII Maus. Veľká a detailná stavebnica má odnímateľnú hornú časť veže s priestorom pre strelca, kde je uložená munícia. Odnímateľná je aj horná časť trupu, kde sa nachádza prevodovka a motor. Motor môže byť uložený v tanku alebo mimo nej. Súčasťou je aj figúrka skúšobného vodiča a zvárača. Veža tanku je otočná s nastaviteľným zameriavačom. Pásy tanku sú funkčné a model sa dá ľahko jazdiť po nekĺzavom povrchu.
Mierka: 1 : 28
Odporúčaný vek: 12+
Počet kociek: 1605 ks
Počet figúrok: 2 ks
Hmotnosť balenia: 2200 g
Rozmer po zostavení: 39 x 14 x 13,5 cm
Rozmer krabice (balenie): 45 x 32 x 11 cm
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Obsahuje svetielkujúce kocky: Nie
Materiál: Plast
Kolekcia: World War II
Zaujímavosti:
» Prvé plány superťažkého tanku ešte s pôvodným názvom Mammut predložil F. Porsche už v roku 1942.
» Pred koncom vojny bolo rozostavaných 8 tankov az toho jeden úplne dokončený a schopný vykonať armádne skúšky.
» Celkom malo byť vyrobené v dvoch sériách 200 ks, ale v októbri 1943 A. Hitler osobne zrušil objednávku a nariadil dokončenie iba rozostavaných prototypov.
» Ani najvýkonnejší motor dostupný v Nemecku nebol schopný rozhýbať 188 ton ťažký tank na pôvodne plánovanú rýchlosť 20 km/h.
» Vzhľadom na extrémnu hmotnosť tanku nebol v Nemecku ku koncu vojny most, ktorý by stroj dokázal uniesť.
» Maus bol teoreticky schopný hlbokého brodenia (až 13 metrov), ale takáto akcia bola mimoriadne riskantná, pretože pri nej hrozilo uviaznutie v bahne, alebo problémy s diaľkovým napájacím káblom.
» Pre prípadnú prepravu tanku musel byť skonštruovaný špeciálny želežničný vagón s dostatočnou šírkou ložnej plochy a nosnosťou.
» Prevodovka Mause bola vyrobená v Škode Plzeň.
» Z dvoch dokončených kusov sa nikdy nevystrelilo na nepriateľa. Jeden prototyp bol zničený Nemcami v Kummersdorfe, aby nepadol do rúk nepriateľov a druhý bol poškodený pri preprave na pozície pri obrane Berlína.
» Tank ukoristený Rudou armádou bol odvlečený do Sovietskeho zväzu, kde je vo vojenskom múzeu vystavený dodnes.
» Po dobití Berlína boli objavené konštrukčné plány na ešte ťažší tank Mauerbracher, ktorý podľa dostupných informácií nebol nikdy postavený. Legenda však hovorí, že jeden kus bol zostrojený a nasadený v apríli 1945 pri obrane Berlína, kde sa prepadol do tunela metra, kde naň neskôr pri obnove mesta narazila vrtná súprava a trasa metra musela byť odklonená.
Technické parametre originálu:
Rozmery: dĺžka 10,9 m, šírka 3,76 m, výška 3,66 m
Hmotnosť: 188 800 kg
Pancierovanie: čelné 240 mm, bočné a zadné 60 mm
Pohonná jednotka: lodný dieselový motor Daimler-Benz MB517 44,5 l 12 valec s výkonom 895 kW s prenosom na elektropohon
Maximálna rýchlosť: 13 km/h
Objem vnútornej palivovej nádrže: 1500 l + 700 l vonkajšia nádrž
Spotreba paliva: 940 l /100 km
Dojazd: 160 km po ceste a 60 km v teréne
Hlavná zbraň: kanón KwK44 L/55 kalibru 128 mm
Sekundárna zbraň: kanón KwK 44 L/36,5 kalibru 75 mm
Posádka: 6 osôb