Centrálny sklad | Bratislava VIVO | Bratislava NIVY | Košice AUPARK |
---|---|---|---|
Skladovú dostupnosť pre Vás niekoľkokrát denne aktualizujeme, ale aj napriek tomu sa môže v ojedinelých prípadoch stať, že tovar, ktorý si objednáte môže byť už vypredaný.
SKLADOM
SKLADOM MALÉ MNOŽSTVO
NA OBJEDNÁVKU
VYPREDANÉ
|
Stavebnica slávneho ruského tanku T-34-85 v zelenej armádnej kamufláži s poľskými znakmi. Zostavený tank má otočnú vežu s nastaviteľným zameriavačom a drevenú skrinku na náradie na pravej strane. Pásy sú funkčné a model sa dá ľahko kotúľať na nešmykľavých povrchoch. Menšie modely v mierke 1:48 prinášajú veľa zábavy a viac miesta na poličke.
Počet figúrok: 0 ks
Rozmery po zostavení: 15 x 6,5 x 7 cm
Mierka: 1:48
Rozmer krabice (balenie): 27,5 x 5,5 x 18 cm
Počet kociek: 273 ks
Hmotnosť balenia: 285 g
Odporúčaný vek: 7+
Kocky možno kombinovať s inou známou značkou: Áno
Materiál: Plast
Kolekcia: World War II
Zaujímavosti:
» S prvou myšlienkou postaviť úplne nový tank prišiel ruský konštruktér A. Firson, ktorý bol popravený sovietskym vodcom Stalinom, a tak bola úloha zverená mladému a ambicióznemu inžinierovi Michailovi Koškinovi, ktorý sa nechcel zmieriť len s vylepšovaním dávno zastaranej technológie.
» M. Koškin v rozpore s príkazmi vedenia tajne nakreslil niečo, čo sa neskôr stalo skutočnou legendou.
» Keď bol prototyp v roku 1938 testovaný pred výborom Rady obrany, ukázalo sa, že nový tank je veľmi schopný stroj. Narazil však na tvrdý odpor maršala Kulikova, ktorý sa snažil poukázať na skutočné či vymyslené nedostatky, a to až dovtedy, kým výbor prototyp tanku T-34 nezamietol.
» Či bol za Kulikovovým postojom osobný prospech, úplná nekompetentnosť alebo oboje, už nie je známe. V každom prípade bol dizajnér nútený urobiť nezvyčajný krok, ktorý ho nakoniec stál život.
» S cieľom presadiť inovatívnu konštrukciu tanku pred vedením armády sa M. Koškin napriek nesúhlasu maršala Kulikova osobne vydal s prototypom T-34 v krutých mrazoch z Charkova do Moskvy na stretnutie so Stalinom.
» S cieľom presadiť inovatívnu konštrukciu tanku pred vedením armády a napriek nesúhlasu maršala Kulikova M. Koškin osobne odviezol prototyp T-34 z Charkova do Moskvy v krutom mraze na stretnutie so Stalinom.
» Mladý inžinier však urobil osudovú chybu, keď zabudol na jednu dôležitú vec v konštrukcii nádrže - kúrenie.
» Počas 800 km dlhej cesty sa M. Koškin prechladil a o niekoľko týždňov neskôr zomrel na zápal pľúc.
» Napriek tomu bola jeho misia úspešná. Keď J. Stalin uvidel nový typ tanku, okamžite sa rozhodol pre jeho sériovú výrobu.
» Jeho výroba bola taká jednoduchá, že ho dokázali zostaviť aj nekvalifikovaní pracovníci (bohužiaľ ženy a deti), ktorí neboli nasadení na fronte.
» Tanky T-34 boli najviac vyrábané zo všetkých tankov druhej svetovej vojny.
» Celkovo bolo vyrobených viac ako 80 000 kusov v rôznych verziách, z ktorých 44 900 bolo stratených v boji.
» Verzia tanku 85 mala vylepšený 85 mm kanón.
» Nemecký generál Paul Ludwig Ewald von Kleist na zasadnutí generálneho štábu označil T-34 za najlepší tank na svete.
» Tanky T-34 vďaka svojim širokým pásom ľahko prechádzali aj mäkkým terénom.
» Ešte aj dnes je súčasťou výzdoby 9 krajín sveta.
Technické parametre originálu:
Rozmery: dĺžka 6,1 m (s delom 8,1 m), šírka 3,00 m, výška 2,70 m
Hmotnosť: 32 000 kg
Hrúbka čelného panciera: do 90 mm
Pohon: 12-valcový dieselový motor V-2-34 38 8L V12 s výkonom 500 k
Maximálna rýchlosť: 55 km/h na ceste, 20 km/h v teréne 5 rýchlostí vpred a 1 vzad
Dojazd: 420 km
Spotreba: 250 l/100 km v lete a 270 l/100 km v zime
Brodiaca vzdialenosť: 1,4 m
Hlavná zbraň: ZIS-S-53 kanón kalibru 85 mm (56 alebo 60 nábojov), dostrel 14 000 m
Sekundárna zbraň: 2x guľomet DT kalibru 7,62 mm
Posádka: 5